Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kraków zyska lepsze połączenie z Centralną Magistralą Kolejową

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
27-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kraków zyska lepsze połączenie z Centralną Magistralą Kolejową
fot. Artur Lewandowski, Paweł Mieszkowski/PKP PLK
Wzrost przepustowości trasy Warszawa – Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową (CMK) oraz poziomu bezpieczeństwa – takie efekty przyniesie modernizacja odcinka Psary – Starzyny – Kozłów. Podpisaliśmy umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Wartość zadania finansowanego ze środków krajowych to 5,6 mln zł netto.

Dokumentacja będzie dotyczyła przebudowy torów na: stacji Psary na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), łącznicy Psary – Starzyny oraz odcinka Starzyny – Kozłów (linia nr 64 Kozłów – Koniecpol). Tą drogą codziennie kursują pociągi pomiędzy Krakowem a Warszawą i Łodzią.

– Stale rozwijamy Centralną Magistralę Kolejową, najważniejszą linię w kraju. Planowane inwestycje poprawią bezpieczeństwo i przepustowość, co przyniesie korzyści dla całej sieci kolejowej – powiedział Krzysztof Pietras, Dyrektor Regionu Centralnego, Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kluczowym elementem jest modernizacja jednotorowej łącznicy Psary – Starzyny o długości 3 km, która po przebudowie będzie miała dwa nowe tory dostosowane do prędkości do 160 km/h. Ułożenie nowych torów łącznicy będzie wymagało przebudowy na stacji Psary oraz budowy bezkolizyjnych przepraw nad CMK i linią nr 64. W tym celu zaprojektowane zostaną dwa wiadukty kolejowe.

Na odcinku linii nr 64 Starzyny – Kozłów oraz linii nr 570 planujemy budowę nowych, komputerowych urządzeń zabezpieczających ruch kolejowy sbl (samoczynna blokada liniowa), które zapewnią bezpieczeństwo większej liczbie pociągów znajdujących się w tym samym czasie na szlaku.

Całkowita przebudowa obejmie posterunek odgałęźny Starzyny, którego nowy układ torowy umożliwi sprawne przejazdy pociągów od strony łącznicy. Posterunek zyska nowoczesne urządzenia zdalnego sterowania.

Dokumentacja projektowa wraz z nadzorem autorskim w ramach projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 4, 64 i 570 na odcinkach Psary – podg. Starzyny – Kozłów” będzie gotowa w II kwartale 2027. Wykonawcą prac jest firma Databout. Wartość umowy to 5 620 000 zł netto (6 912 600 zł brutto).

Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków budżetu państwa ujętych w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 (z perspektywą do 2032). Prace budowlane zaplanowano na lata 2027-2029.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Infrastruktura

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Kasper Fiszer 27 marca 2025

PKP PLK: Powrót pociągów do Giżycka w czerwcu

Infrastruktura

Modernizacja linii 12: Co z odcinkiem Pilawa – Łuków?

Infrastruktura

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Jakub Rösler 23 stycznia 2025

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Infrastruktura

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Kasper Fiszer 27 marca 2025

PKP PLK: Powrót pociągów do Giżycka w czerwcu

Infrastruktura

Modernizacja linii 12: Co z odcinkiem Pilawa – Łuków?

Infrastruktura

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Jakub Rösler 23 stycznia 2025

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5